Tablo 10: Kızıl geyik
Kızıl geyik
01.09.2016-31.01.2017 Kota Dağılımı Avlama Ücreti
(KDV hariç) Trofe Ücreti
(KDV hariç)
(Yerli/Yerel/Yabancı) (kg, g) Dağıtım Oranı AÝÜ
(KDV dahil)
Müdürlük Sahanın Adı
(19) Yabancı Yerli Yerel D. Misafiri-
Diplomat Toplam Yabancı Yerli 8,01- 9,00
arası 9,01-10,00 arası 10,01-11,00 arası 11.01-12,00 arası 12,01 ve
fazlası Bakanlık
Payı Katılım
Payı Yabancı Yerli/
Yerel
ANKARA
(19/b ve c) Beypazarı OÝM 1 1 2 10000 8000 1250 1500 2000 2750 3000 0,60
0,40
700 350
Nallıhan OÝM 1 1 8000
Kızılcahamam ve Çamlıdere OÝM 1 1 6000
BÝLECÝK Bozüyük-Köşk DA 3 3 4500
BOLU
(19/b ve c) Seben OÝÞ 1 1 7000
Taşlıyayla OÝÞ 1 1 5000
ESKÝÞEHÝR
(19/b ve c) Mihalıçcık-Çardak DA 1 2 3 8000 7000
Eskişehir, Çatacık ve Mihalıçcık OÝM ile Kalabak OÝÞ 2 2 4 9000 8000
KASTAMONU Aksudere DA 1 1 4500
Araç DA 1 1 4500
Çaldağ DA 1 1 2 7000 5000
Kastamonu DA 1 1 3500
Kaşçılar DA 1 1 4500
Ballıdağ DA 1 1 4500
Karadere DA 1 1 2 6000 5000
Dedemdağ DA 1 1 4500
KAHRAMANMARAÞ Başkonuş Yaylası DA 2 2 6000
SÝNOP Sakız DA 1 1 4500
Bürnük DA 1 1 4500
Kabaçam DA 1 1 4500
Kazık Boynuz ANKARA Nallıhan OÝM (19/b ve c) 1 1 2000 0,30 0,70 350
ESKÝÞEHÝR(19/b ve c) Eskişehir, Çatacık ve Mihalıçcık OÝM ile Kalabak OÝÞ 1 1 2000
TOPLAM 15 15 +2 1 31+2
ç) Kızıl geyikte aşağıda belirtilen ölçümler yapılır:
Açıklamalar Sol Sağ
1.1 Her boynuza ilişkin boynuz üstünden uzunlukları …… ……
1.2 Her boynuzun çatal sayısı …… ……
1.3 Ýki boynuz arasındaki en geniş açıklık (içten içe) ……
1.4 Ýkinci çatalın uzunluğu …… ……
1.5 Her iki boynuz için birinci çatalın dıştan dışa uzunluğu …… ……
1.6 Her iki boynuz için üçüncü çatalın dıştan dışa uzunluğu …… ……
1.7 Her iki boynuz için 2. çataldan sonraki en ince kalınlık (çevresi) …… ……
1.8 Her iki boynuz için 3. çataldan sonraki en ince kalınlık (çevresi) …… ……
1.9 Her iki boynuz için gül bölümünün en kalın yerinin uzunluğu …… ……
1.10 Her iki boynuzun ortadaki taçlarının arasındaki uzunluk ……
1.11 Her iki boynuzun en dışındaki taçların uzunluğu ……
1.12 Kaynatılıp temizlenmiş üst çenenin boynuz ile birlikte kg olarak ağırlığı
……
Þekil 14: Kızıl geyik trofe belirleme ölçüm şekli
27. KARACA
a) 5 ve üzeri yaşındaki erkek bireyler avlanır.
b) Puanın 250,00 g’dan fazla olması durumunda Tablo 11’deki ücretlendirme ayrıca uygulanır.
c) Erkek bireylerin yaşının 5 ve üzeri yaş olarak belirlenmesinde sorunla karşılaşıldığında, kararsız kalındığında; aşağıdaki konuların dikkate alınıp GARVÖT ile belirlenmesi, kayıt altına alınması durumunda cezalı avlama olarak işlem görmez.
1. Boynuz güllerinin çevresinin aşağı doğru dönmesi, kıvrılması, boynuz dibindeki güllerin iri, uzun olması
2. Trofenin kaynatılmasından sonra kafatası içindeki dikey kemiğin silik olması, silinmesi
3. Mevsimsel renk değişimleri hariç olmak üzere, karacanın alnının kararmış olması
4. Diş aşınması ve diş taşının beslenmeye göre farklılık göstermesine rağmen dişlerin kalın ve aşınmış olması.
Þekil 15: Karaca
Tablo 11: Karaca
Karaca
01.05-31.10.2016 Kota Dağılımı Yerli/Yabancı (KDV hariç) Dağıtım
Oranı AÝÜ
(KDV dahil)
AÜ Trofe Ücreti
Müdürlük Sahanın Adı
(19) Yabancı Yerli D.Misafiri-Diplomat Toplam 250,00 g’a kadar 251-350,00 g arası 351-500,00 g arası 501 g ve üzeri Bakanlık
Payı Katılım
Payı Yabancı Yerli
BARTIN Ulus DA 1 1
350
150
250 650
0,40
0,60
300
150
Keçideresi DA 1 1
Dranha DA 1 1
Kozcağız DA 1 1
DÜZCE Fındıklı Aksu DA 3 3
KASTAMONU Çöme DA 1 1
Göynük DA 1 1
Yaralıgöz DA 1 1
Ballıdağ DA 2 2
Çatalzeytin DA 2 2
Ýstiklal DA 1 1
Özlüce DA 1 1
Aksudere DA 1 1
Araç DA 1 1 2
Aydos DA 1 1
Boyalı DA 1 1 2
Çamkonak DA 2 2
Dağlı DA 2 2
Güren DA 1 1
Kaşçılar DA 2 2
Akseki DA 1 2 3
Çaldağ DA 2 2
Dedemdağ DA 2 1 3
Sarıkaya DA 1 1 2
Mergüze DA 1 1 2
Sarıçam DA 1 1
Karatepe DA 1 1 2
Koçanlı DA 1 1 2
Taşköprü DA 1 1
GÝRESUN Eynesil DA 2 1 1 4
Paşakonağı DA 1 2 3
Kulakkaya DA 1 2 3
ORDU Ulubey DA 2 2
KIRKLARELÝ Kocayazı DA 3 1 4
SÝNOP Sakız DA 1 1
Suludüz DA 1 1
Kabaçam DA 1 1
Ahmetyeri DA 1 1
ZONGULDAK Akçasu DA 1 1 2
Çaylıoğlu DA 1 1 2
Tefen Sarıgöl DA 1 1 2
KARABÜK Ovacık DA 2 2 500 700 900 1500 0,40 0,60 300 150
Ulupınar DA 4 4
Sarıçiçek DA 4 4
Eflani DA 2 2
Keltepe DA 3 3
SÝNOP Çangal DA 1 1
Kazköy DA 1 1
Kumluk DA 1 1
KASTAMONU Þenlik DA 2 2
Günlüburun DA 1 1
Küre DA 1 1 2
Ağlı DA 1 1 2
Daday DA 1 1
Ýğdir DA 1 1 2
Kirazdağı DA 2 2
Kırkbudak DA 2 2
Dereyayla DA 1 1 2
Devrakani DA 1 2 3
Karadere DA 1 1 2
ZONGULDAK Buldandere DA 1 1
Eğerci DA 2 2
Dirgine DA 2 2
TOPLAM 44 69 4 117
ç) Karacada aşağıda belirtilen ölçümler yapılır:
Þekil 16: Karaca trofe belirleme ölçüm şekli
Açıklamalar Sol Sağ
1.1 Her iki çatalın uzunluğu …… ……
1.2 Boynuzun uç noktaları arasındaki uzunluk ……………
1.3 Her iki boynuz arasındaki en geniş açıklık ……………
1.4 Trofenin kaynatılmasından 24 saat sonra büyük kafatası ile birlikte g cinsinden ağırlığı ………………
28. YABAN DOMUZU
a) Bek ve sürek avında aynı ücret uygulanır.
b) Tablodaki ücretler 1 (bir) yaban domuzu içindir. Avlanamama, iptal durumlarında bu ücret iade edilmez.
c) Devlet avlağı ve planlanan devlet avlaklarında aynı izin belgesiyle 10 yaban domuzu avlanabilir.
ç) Katılım payı oranı KDV hariç % 50’dir.
d) Av organizasyonunda kullanılan kovan ve fişekler toplanır.
Tablo 12: Yaban domuzu
Yaban domuzu Avlama Ücreti
(KDV hariç)
Dağıtım
Oranı Avlanma Ýzin Ücreti
(KDV dahil)
Bek avı (01.04.2016-31.03.2017)
Sürek avı (01.09.2016-20.02.2017)
Mücadele amaçlı sürek avı: MAK kararı
Müdürlük Sahanın Adı
(19) Yabancı Yerli Bakanlık
Payı Katılım
Payı Yerli/
Yabancı
TÜM ÝLLER Ýşlettirilen Örnek Avlak 25 25
Ýşletilen Örnek Avlak 200 75
0,50
0,50
Devlet/Planlanan Devlet Avlağı
Mücadele Amaçlı 0,30 0,70
g) Yaban domuzunda aşağıda belirtilen ölçümler yapılır:
Þekil 17: Yaban domuzu trofe belirleme ölçüm şekli
Açıklamalar Sol Sağ
1.1 Her dişin dıştan kök dibi ile kök ucu arasındaki uzunluklar ……… ………
1.2 Her iki dişin en kalın yerlerinin uzunluğu ……… ………
1.3 Her iki üst dişin kalınlıklarının uzunluğu ……… ………
29. Diğer Türler
a) Avına izin verilen karaca, yaban keçisi, kızıl geyik, çengelboynuzlu dağ keçisi, melez yaban keçisi ve yaban domuzu av organizasyonlarında; yeniden izin belgesi alınmaksızın, düzenlenmeksizin 2016-2017 av dönemi MAK kararına göre avının yasaklanmamış olması koşuluyla, MAK kararındaki günlük avlanma limiti kadar çakal ve tilkinin avlanmasına müdürlükçe izin verilebilir.
b) Çakal ve tilki için avlama ücreti yoktur.
c) Örnek avlak işletmeciliğine konu olan türlerde, avlaktaki kota veya hasat tablosuyla belirlenen miktar kadar avlanabilir.
30. Gözlem Turları ile Fotoğraf ve Film Çekimleri
a) Av veya yaban hayvanı gözlem turu ile fotoğraf ve film çekimi, acenteler tarafından yapılır.
b) Avcı, acente, av turizmi kapsamında düzenlenen av organizasyonunun fotoğraf ve film çekimlerinin profesyonel olarak ticari amaçlı düzenlemediği ve bunun ticari amaçlı yayımlanmayacağıyla ilgili müdürlüğe/şefliğe taahhütname verir.
c) Uygulama, Genel Müdürlüğün korunan alan ücretleri uygulama esas ve usulleriyle belirlenen talimatı kapsamında yürütülür.
ç) Bölge müdürlüğünce izin alınıp, belirlenen program doğrultusunda yürütülür.
d) Müdürlüklerce belirlenen mihmandar eşliğinde yapılır.
e) Uygulama, kaynak değerlere zarar vermeden yürütülür, çevre sorunları yaratmayacak şekilde sonuçlandırılır.
f) Çalışma konu ve belirlenen program dışına çıkılması durumunda iptal edilir.
g) Çalışmanın sonucuyla ilgili bilgi ve dokümanlar Bölge Müdürlüğü aracılığıyla Genel Müdürlüğe gönderilir.
VI. AVLANMA
31. Avlanma usul ve şekilleri
a) Av kılavuzu veya av organizatörü ile rehberler av organizasyonunda, sürek avı hariç av silahı ile dolaşamazlar/görev yapamazlar. Türlerle ilgili kuralların yeraldığı talimatın ilgili maddelerinde belirtilenlerin haricinde, avcı dışında hiçbir kimse av silahı bulunduramaz.
b) Av organizasyonu için etüt ve belirleme çalışmalarında; kişi, çalışma yapılacak yer, araç ve çalışma zamanı bilgileriyle ilgili olarak Müdürlük)/Müdürlüğe bağlı şefliğe (şeflik) bildirim yapılır. Müdürlük/şeflik tarafından izin verilmeyen kişiler bu çalışmaları yapamaz.
c) Yerli/yerel avcılar ile acente/işletici aracılığıyla avcılar, “Av Kılavuzlarının Seçimi, Çalışma ve Görev Almalarıyla Ýlgili Talimat” doğrultusunda müdürlük/şeflik tarafından belirlenen av kılavuzu aracılığıyla/refakatinde avlanır.
VII. TAZMÝNAT BEDELLERÝ
32. Avlanma izin belgesinde belirtilen tür ve sayı dışında avlanılması, avlatılması durumunda tazminat bedelleri uygulanır.
33. Çakal ve tilki av organizasyonları bu hükmün dışındadır.
VIII. AVDA KULLANILACAK SÝLAHLAR
34. Genel Hükümler
a) Av turizmi kapsamında, çapı asgari 6,5 mm azami 9,8 mm olan yivli av tüfeği; yaban domuzu, tilki ve çakal avında yivli ya da yivsiz; tüm türlerde ok-yay kullanılır.
b) Ava eşlik eden Bakanlık personeli, yerli avcıların kimlik ve av silah taşıma ruhsatı; yabancı avcının kimlik, pasaport ya da ülkemizce kabul edilen kimlik belgelerinden biri ile av silah ve teçhizatını kontrol eder. Ýlgililer de bunun uygulanmasını sağlar. Sıfırlama ve deneme-kontrol atışları, yerleşim yerlerinin dışındaki tehlikeli durumlar oluşturmayacak yer ve zamanda yapılır.
c) Yabancı avcılar; izin belgesinde belirtilen seri numaralı silah ve yabancı avcıların dışındaki avcılar ise ibraz edilen ruhsadın dışındaki başka bir silahla avlanamaz. Bu durumda belge iptal edilir ve mevzuat hükümleri uygulanır.
ç) Kota başvuru tarihinin bitiminden sonra av silahını devreden/satan yerli/yerel avcı, durumu derhal Genel Müdürlüğe bildirilir, yeni ruhsatlandırılan av silahı Genel Müdürlüğe ve Müdürlüğe bildirilir. Av organizasyonu sırasında da yeni ruhsat istenmeden Bakanlık görevlisine gösterilir.
IX. ÖZEL KURALLAR
35. Ýlk yardım
a) Avcı ve av organizasyonu düzenleyenler; ilk yardım için gerekli malzemeleri araçlarında bulundurmak ve yöntemine uygun ilk yardım önlemlerini almak zorundadırlar.
b) Ok-yay ile avlanacak avcı; bireysel yeteneklerine profesyonel şekilde uygun gelen güvenlik ekipmanını kullanır ve güvenlik yöntemlerine kesinlikle uyar.
c) Av organizasyonu öncesi, sırası ve sonrasında av güvenliği ve sağlıkla ilgili konularda sorumluluk; avcı, acente, işleticinindir.
36. Belirleyici sembol ve kıyafet
Sürek avları ile gerek duyulması durumunda diğer av organizasyonlarında güvenlik amacıyla, acente ya da avcının görevlendirdiği kişiler ya da avcılar, belirleyici sembol ve kıyafet giymek zorundadır.
37. Bakanlık personeli ve sorumlu tutulma
a) Av turizmi kapsamındaki av organizasyonları Bakanlık personeli eşliğinde yapılır.
b) Bakanlık personeli, av ve yaban hayvanının istenilen nitelikte avlanamaması ya da cezalı avlanmasından sorumlu tutulamaz.
c) Av organizasyonuna en fazla 2 (iki) Bakanlık personeli eşlik eder.
38. Avlanan türün elde edilememesi
a) Tahsis edilen kotalarda avlanan türün elde edilememesi durumunda, peşin alınan avlama ücretinin geriye kalan kısmı avlama ücreti olarak ödenir.
b) Avlanma kotası ihale edilip işleticisi olan sahalarda avlanan türün elde edilememesi durumunda, av ve yabanı avlanmış olarak işlem görür.
c) Elde edilemeyen türün daha sonra bulunması ve avcının/acentenin talepli olması durumunda trofe ücreti uygulanır.
39. Yaralanan av ve yaban hayvanının avlandığı yerin belirlenmesi ve takibi
a) Ateş edilip yaralanan av veya yaban hayvanının, başka yerleşim birimindeki sahada bulunması ya da avlanması durumunda avlandığı yer; ateş edilip isabet eden ilk yerdir.
b) Yaralı av ve yaban hayvanının izlenmesi/aranması, Bakanlık görevlisi eşliğinde ilgililerle birlikte en fazla 3 gün süreyle yapılır. Yaralı giden av ve yaban hayvanının daha sonra bulunması ve avcının/acentenin trofeyi talep etmesi durumunda, ücretlendirmelerin yapılmasından sonra trofe verilir, ihale edilen sahalarda ise şartname hükümleri uygulanır.
40. Verilerin kayıt altına alınmasında yardımcı olunması
a) Avcı, acente, işletici; belgelerin düzenlenmesi, alınması, iletilmesi ve kayıt altına alınması ile trofe niteliğinin belirlenmesinde Bakanlık personeline yardımcı olur.
41. Envanter çalışmaları ve yoğun av organizasyonlarında mevki seçimi
Envanter çalışması veya yoğun av organizasyonlarının olması durumunda avlanma tarihi değişiklikleri, organizasyon öncesi etüt ve belirleme çalışmaları ile birden fazla av organizasyonunda mevki seçimi; sahanın durumu, personel durumu, organizasyon öncesi hazırlık ve organizasyonun başarılı geçmesi gibi durumlar değerlendirilerek acente ve yerli/yerel avcı ile iletişim kurularak müdür/şef tarafından yapılır/belirlenir. Av düzenini sağlamaya yönelik acente ve yerli/yerel avcının avlanma tarihleri müdür/şef tarafından ertelenir. Bu gibi durumlardan kaynaklanan ertelenen avlarda yeni bir izin belgesi düzenlenmez, resmi yazıyla değişiklik yapılır.
42. Başlayan av organizasyonunda avlanma tarihinde değişiklik
Başlayan av organizasyonunun olumsuz hava koşulları veya avcının hastalanması nedeniyle tamamlanamaması durumunda avlanma izni;
a) Yabancı turist avcılar için; geçici avcılık belgesinin geçerlilik süresi içinde kalmak koşuluyla kalan avlanma süresi kadar,
b) Yabancı turist avcılar dışındaki diğer avcılar için; av organizasyonunun raporla iptal edilmesi durumunda, rapor bitiminden sonraki gün başlamak üzere; olumsuz hava koşulları nedeniyle iptal edilmesi durumunda iptal edilen tarihten sonraki gün başlamak üzere en geç 15 gün içinde avlanma izin süresinden kalan süre kadar müdürlükçe ertelenir. Bu durumda yeniden avlanma izin ücreti alınmaz.
c) Av organizasyonunun olumsuz hava koşulları nedeniyle tamamlanamadığı, av organizasyonuna katılan Bakanlık görevlisi, av organizatörü ve av kılavuzlarıyla birlikte GARVÖT ile müdürlük/şef tarafından yapılacak değerlendirme sonucu, avcının hastalanması ise sağlık raporuyla belirlenir. Başlayan av organizasyonunda sağlık raporu avlağın/sahanın bulunduğu ilçe/ilden alınır.
ç) Av organizasyonunun rapor ya da olumsuz hava koşulları nedeniyle ertelenmesinde, her iki koşuldan sadece biri uygulanır. Ýki kez izin verilen av organizasyonlarında olumsuz hava koşulları veya sağlık raporuyla her bir izin için erteleme bir kez yapılır, ikinci ertelemeye izin verilmez. Yerli/yerel avcılara kotanın ikinci kez kullandırımında olumsuz hava koşullarından dolayı ötelemeye müdürlük/şeflik karar verir.
d) Olumsuz hava koşulları veya raporla ertelenen avlarda; yeniden aynı avcıya izin belgesi düzenlenmez. Resmi yazıyla erteleme/öteleme durumu açıklanarak ilgiliye bildirim yapılır.
e) Devam eden av organizasyonunda sağlık raporu alındığında; raporun saat 12:00’ye kadar ibraz edilmesi durumunda (faks da dahil) raporlu gün olarak; saat 12:01’den sonra ibraz edilmesi durumunda ava çıkılan gün olarak değerlendirilir. Zamanın/saatin belli olmadığı raporlarda değerlendirme, raporun alındığı günün av organizasyonunun yapılmış olduğu gün olması şeklindedir.
f) Avın ilk 2 günü olumsuz hava koşulundan dolayı ötelenemez. Bu iki günlük süre her günü içerecek şekilde av organizasyonuna devam edilmesi durumunda kullandırılır. 15 günlük süre içinde de talep edilmesi durumunda 3. günden itibaren olumsuzluk devam ederse kullandırılır. Avlağa ulaşım olanağının olmamasının Müdürlük/Þeflik tarafından tespitine paralel bu iki günlük süre her günü içerecek şekilde kullanılmış sayılmaz.
43. Ýzin belgesi düzenlenip av organizasyonuna başlamadan önce avlanma tarihinin ertelenmesi
a) Yaban domuzu dışındaki türlerde av organizasyonunun, avlanma tarihi başlangıcından önce acente tarafından değiştirilmesinin talep edilmesi durumunda; haklı gerekçenin kanıtlanması koşuluyla aynı kota, avlanma izin ücreti alınmadan başka bir tarihte aynı avcıya kullandırılabilir. Acentenin avcıyı değiştirmek istemesi durumunda aynı kota yeniden avlanma izin ücreti alınarak diğer avcılara kullandırılabilir.
b) Yaban domuzu dışındaki türlerde av organizasyonunun, avlanma tarihi başlangıcından önce yerli/yerel avcı tarafından değiştirilmesinin talep edilmesi durumunda; haklı gerekçenin av organizasyon tarihini içerecek şekilde kanıtlaması koşuluyla ötelenir. Avlayama ya da iptal durumunda yapılacak ikinci av organizasyonu için tarih; avcı ile iletişim kurularak müdürlük/şeflik tarafından türün avlanma bitim tarihi dikkate alınarak belirlenir.
c) Tahsis edilen kotalarda av organizasyonunun avlanma tarihi başlangıcından önce av ve yaban hayvanının belirlenememesi üzerine iptal edilmesinin istenmesi durumunda; aynı kota avlanma izin ücreti alınmadan talepte bulunulacak ikinci bir tarihte yeniden aynı ya da avlanma izin ücreti alınarak diğer avcılara kullandırılabilir. Kotanın ikinci kez kullanımı bu kapsamda değerlendirilmez. Bu kota sadece böylesi durumlarda bir kez değerlendirilir. Bu amaçla acente/avcı avlağın bağlı olduğu müdürlüğü av organizasyonun başlama tarihine kadar başvurarak av organizasyonunun yapılamayacağını bildirir.
44. Av günü planı
Avlanma olanağının kısıtlı; sahada 2’den fazla avcı olmasının avlanma olanağını azalttığı, zorladığı; personel görevlendirmesinde sorun olan sahalarda av organizasyonlarının başarılı ve rantabl geçmesi için müdürlük yerli/yerel ve yabancı avcılara acente için av günü planı çıkarır.
1. Yerli/yerel avcının başvuru sırasında öngörüp/belirleyip bildirdiği avlanma tarihi ile acentenin/işleticinin bildirdiği avlanma tarihleri dikkate alınarak bir av günü planı çıkarılır.
2. Yerli/yerel avcıya kota tahsisi için yapılacak bildirimde, “şeflik/müdürlük av günü planı çıkarmaya yetkilidir, uyulmaması durumunda kota tahsisi iptal edilir, eğer ücret ödenmiş ise iade edilir.” ifadesi yeralır.
3. Ýşletici, avlanma tarihlerini sözleşmenin imzalanmasından sonraki en geç 30 gün içinde bildirir, bildirilmeyen tarihler için şeflik/müdürlük belirlemeyi yapar.
4. Þeflik/müdürlük hazırladığı av günü planını ilgililere bildirir.
5. Av günü planı ile ilgili ihale edilen sahalarda şartnameye hüküm konulur.
6. Av günü planı, yerli/yerel avcı ile işleticinin avcılarının avlanma tarihleri arasında mümkün olan en iyi aralık/organizasyon bırakılarak hazırlanır.
45. Trofe ve av etinin avlaktan çıkarılması
Avlanan av ve yaban hayvanının trofe ve av eti, paketlendikten sonra avlaktan çıkarılır, taşınır.
46. Av organizasyonunun devamının sağlanması
Yaban domuzu dışındaki türlerde cuma, cumartesi günü avlanıp işleticinin aynı avcısına aynı türün 2. av organizasyonuna devam edilebilmesi ya da ilk izinde avlayamama durumunda işleticinin yazılı başvurusuyla, izin belgesinin açıklama bölümünde bu durumun açıklanması ve önceden avlanma izin ücretinin ödenmesi koşuluyla cumartesi, pazar veya resmi tatil günlerinde de av organizasyonlarının devamına izin verilebilir. Av hayvanının avlanamaması durumunda kotanın kullanımı gerçekleşmiş sayılır.
47. Sosyal paylaşım
Av organizasyonunun kime ait olduğu, kimin tarafından avlandığının doğru olarak kamuoyu tarafından bilinmesi/öğrenilmesi amacıyla, av turizmi kapsamında avlanan av ve yaban hayvanlarının sosyal paylaşım sitelerinde yayımlanması, başkaları tarafından da etiketlenen görüntü ve fotoğrafların olması durumunda, “av turizmi kapsamında yapılan av organizasyonudur”, “….. kişinin (avcının)……… (nerede) yaptığı av organizasyonudur” açıklaması ya da izin belgesinin bir örneği konulur. Av turizmi kapsamında avlanıp ev ve işyerlerinde sergilenen trofelerin paylaşılması durumunda da açıklama yapılır.
X. BAÞVURULAR ve ÝZÝN BELGELERÝ
48. Başvurular
Yerli avcı kotalarına başvuru Genel Müdürlüğe; yerel avcı ile devlet avlağı/planlanan devlet avlağında yaban domuzu kotalarına başvuru müdürlüğe yapılır.
49. Yerli/yerel, yabancı avcı başvurularında istenen belgeler
a) Başvuru formu/dilekçe
b) Yabancı avcılar tarafından yapılacak tüm başvurularda, 492 sayılı Harçlar Kanununun 127. maddesi gereğince mali yıla ilişkin avcılık belgesi harcının ödendiğini kanıtlayan makbuzun aslı veya aynı yıl içinde başka bir saha/ilde alınan geçici avcılık belgesinin onaylı örneği
c) Avlanma izin ücreti ve avlama ücretine ait dekont
ç) Yerli/yerel avcılarda, o yıl için vize edilmiş avcılık belgesi ile yivli veya yivsiz tüfek taşıma belgesinin asılları ya da onaylı örnekleri. AVBÝS’te kaydı olan avcıların, avcılık belgesi ile yivli tüfek taşıma ruhsatı örneklerini göndermesine gerek yoktur.
d) Yerel avcılar için 8 yıldır ikametini kanıtlama (yazlık hariç)
e) Yaban domuzu av organizasyonu hariç yerli avcının acente aracılığıyla avlanmak istemesi durumunda vekaletname.
50. Dekontta bulunması gereken bilgiler
Ödenen ücretlerin kime ait olduğunun ve ne amaçla yatırıldığının bilinmesi/belirlenmesi amacıyla avlanma izin ücreti ve avlama ücretine ilişkin dekonttaki açıklama bölümünde;
a) Avlanma izin ücreti için “M.D. Uyanık/Kirazdağı DA-Geyik-AÝÜ-400 TL”
b) Avlama ücreti için “5001 nolu GAB/ÖAÝB-Avlama Ü-2000 TL”
c) Her iki ücretin birlikte yatırılması durumunda “Victorious Awake-Malatya-AÝÜ ve AÜ Ücretleri-2400 TL” örneklerinde olduğu gibi avcının adı-soyadı/acentenin adı, avlak adı, ücretin türü, av hayvanı türü, ücret miktarı bilgileri;
ç) Birden fazla avcı için yatırılacak ücretler için “10 avcı-Malatya-Y.domuzu Ücretleri-10500 TL” bilgileri yer almalıdır.
d) Dekont örneğinin Genel Müdürlüğe/müdürlüğe gönderilmesi/bilgi verilmesi zorunludur.
51. Ýzin belgesinin düzenlenmesi
Genel Müdürlükçe düzenlenen devlet misafiri-diplomat kotaları hariç tüm av organizasyonlarına ilişkin izin belgeleri müdürlükçe düzenlenir.
XI. YERLÝ/YEREL AVCI TAHSÝS KOTA BAÞVURULARI ve DEÐERLENDÝRME
52. Başvurular
a) Başvuru tarihleri
1) Başvurular; karaca için 01-25 Nisan 2016, yaban keçisinin dişi bireyi için 01 Nisan-01 Haziran 2016, bunların dışındaki türler için 01 Nisan-15 Haziran 2016 dönemlerinde yapılır.
2) Anılan dönemlerde başvuruların kayıt altına alınmış olması gerekmektedir.
b) Başvuru belgeleri
1) Başvuru formu veya dilekçe : Yönetmelik Ek-6’sındaki başvuru formu ya da dilekçe, Doğa Koruma ve Milli Parklar Genel Müdürlüğü Av Yönetimi Daire Başkanlığı Beştepe Mahallesi Alparslan Türkeş Caddesi No:71 Yenimahalle 06560/Ankara adresine gönderilir. Başvurular Bakanlık personelinin isimlerine gönderilmez. Başvurularda, iletişim numaraları (adres-telefon-faks; gerekiyorsa mobil, e-mail) mutlaka belirtilir.
Avlanma tarihinin bildirilmemesi durumunda avlanma tarihi; diğer avcıların avlanma tarihleri dikkate alınarak Genel Müdürlükçe belirlenir.
Başvuru formuyla birlikte,
2) Avcılık belgesi : 2016 yılına ilişkin vize edilmiş avcılık belgesi örneği (noter onaylı ya da resmi kurumdan aslı gibidir açıklamasının olduğu örnekler). Avlanma tarihinin 2017 yılında olması durumunda; avcılık belgesinin 2017 yılı vize edilmiş şeklinin av organizasyonu başlamadan önce müdürlüğe ve Genel Müdürlüğe gönderilmesi zorunludur.
3) Yivli tüfek ruhsatı : Yivli tüfek ruhsatının/ruhsatlarının onaylı örnekleri (noter onaylı ya da resmi kurumdan aslı gibidir açıklamasının olduğu örnekler) gönderilir. Önceki yıllarda yapılan başvurularda süresi sona erenler ve ruhsatı özel izne tabi olanlar hariç yivli tüfek ruhsatlarının onaylı örneklerini gönderenler tekrar göndermez.
4) Yerel avcı kotasıyla avlanmak isteyen yerel avcılar da yukarıda belirtilen belgeler ve ikamet bildirimiyle (yazlık hariç) birlikte müdürlüğe başvurur.
c) Başvuru tercihi
1) Avcı, bireysel ya da acente aracılığıyla yapılan başvurulardan birisini tercih eder.
2) Birden fazla sahanın ve/veya türün talep edileceği durumlarda, tercih sıralaması rakamla aynı başvuru formunda belirtilir.
3) Yerel avcıların yerli avcı kotalarına başvuruları, müdürlük aracılığıyla Genel Müdürlüğe yapılır. Yerli avcı kota tahsis istemini müdürlük aracılığıyla yapmamış yerel avcı kota tahsisi yapılmış olanların, boş kota olmadığı sürece bu saha için yerli avcı kotası tahsis edilmiş ve avlama ile avlanma izin ücretini ödenmiş olsa dahi tahsis iptal edilir, avlanma izin ücreti iade edilmez.
ç) Vekaletname
Yerli avcıların yaban domuzu hariç diğer türlerin kota tahsis başvurularını acente aracılığıyla yapmak ve av organizasyonlarına acente aracılığıyla katılmak istemeleri durumunda; avlanma izninin alınmasında, av organizasyonunun yürütülmesinde, ücretlendirmeyle ilgili iş ve işlemlerin yapılmasında, acentenin yetkili kılındığına ilişkin avcı tarafından av yılı için verilmiş noter onaylı vekaletname başvuru evrakları ile birlikte gönderilir.
d) Acente aracılığıyla avlanma talebi
Bireysel başvuru sonrasında kota tahsisi yapılan avcının, av organizasyonunu acente aracılığıyla yapılmasının istenmesi durumu müdürlüğe yazılı olarak bildirir.
53. Değerlendirmeye alınmayacak başvurular
a) Yerli avcının, hem kişisel hem de acente aracılığıyla başvurusu
b) Başvuru sırasında çapı asgari 6,5 mm, azami 9,8 mm yivli tüfek taşıma ruhsatının ibraz edilmemesi
c) Avcılık belgesinin ibraz edilmemesi
ç) Acentenin organizasyonuyla avlanacak yerli avcının başvuru süresinde vekaletname vermemesi
d) Postadan kaynaklanan gecikmeler, 52. maddenin (a) fıkrasında belirtilen dönemlerde Bakanlık kayıtlarına girmeyen başvuru
e) Ýletişim bilgileri olmayan ve imza taşımayan başvuru
f) Faksla yapılan başvuru
g) Kotaların boşalması/boşta kaldığı durumlarda; süreci hızlandırmak ve kota kullanımını sağlamak amacıyla başvuruların acil olarak değerlendirilmesi gerektiğinde, faksla yapılan başvuru ve ilgili belgeler değerlendirmeye alınabilir. Daha sonra acilen bu belgelerin onaylı örnekleri gönderilir.
54. Asil ve yedek avcıların belirlenmesi
a) Yerli avcı kota tahsisi, her bir kotaya bir asil ve her bir kotaya üç yedek avcı olacak şekilde değerlendirilir.
b) Yerel avcı kotasının tahsisi, her bir kotaya bir asil ve taleplilerin tamamı sıralamaya alınarak yedek olarak belirlenir.
c) 2015-2016 av yılında HB-Þ ve KBKG hariç av ve yaban hayvanı avlayan/yaralayan yerli/yerel avcıların avladıkları tür için başvuruları, kotaların boş olması durumunda değerlendirmeye alınır.
ç) Yerli avcı kotalarının tahsisinde tercihler dikkate alınarak birden fazla talep olması durumunda; “Özürlüler Kimlik Belgesi” sahibi olduğunu kanıtlayanlar öncelikli ve hariç olmak üzere 100 puan üzerinden 1. Ýlk kez başvuru; ilk kez o tür için başvuru yapılması; bir türü avlayıp diğer türü avlamaya geçme; bir önceki av yılında başvurulan türü avlayamama (100) 2. Av organizasyonu sırasında usulsüz avcılıkla mücadele edildiğini kanıtlama (90) 3. Usta avcı olma (av turizmi kapsamında en az 3 farklı tür (yaban keçisi, çbdk, kızıl geyik, karaca, ayı, melez yk, ceylan avlama) (80) 4. Avlağın bulunduğu yerde ikamet, değişik il avcısı olma (70) 5. Seleksiyon amaçlı bireyi avlayıp normal bireyi avlayamama (60) 6. Avlağın, av turizminin tanıtımına katkı (60) 7. 65 yaş ve üstü olma ya da 30 yaş altı olma durumu (60) 8. Avlağın zorluğuna göre idarece avlak belirleme teklifini kabul etme, zor avlanma koşulu olan avlağın tercih edilmesi (60) 9. Bir önceki av yılında öncelikle tercih edilmeyen avlaklarda avlanma (60) kriterleri ile eksi olarak 100 puan üzerinden 1. Bir önceki av yılında talep ettiği av ve yaban hayvanını avlama (Boş kota olmadığı sürece) (-100) 2. KAK kapsamında hakkında verilen idari yaptırım kararının 2016-2017 av yılında kesinleşmesi (-100) 3. Tercih edilmesine rağmen kotadan vazgeçme (-80) 4. Kotanın kullanımını değişik nedenlerle engelleme/kısıtlama (-70) 5. Bir önceki av yılında nitelikli avlaklarda avlanma (-60) 6. Cezalı avlama (-60) kriterleri birlikte dikkate alınır.
d) Yerel avcı asil ve yedek avcı sıralamasının belirlenmesinde puanlama; “Özürlüler Kimlik Belgesi” sahibi olduğunu kanıtlayanlar öncelikli ve hariç olmak üzere aşağıdaki kriterlere göre yapılır:
1. Her tür için ayrı ayrı puanlama yapılarak asil ve yedek avcıların belirlenmesi
2. Son 4 av yılında birden fazla izin belgesinin düzenlenmiş olması durumunda, en küçük puana sahip av yılının puanının dikkate alınması ve eşitlik halinde de birden fazla düzenlenenlerin tek düzenlenenlere göre sıralamasının sonra olması
3. Yerel avcı kotası için özel avlanma izin belgesi düzenlenmiş olması durumu
a) Ýlk kez yerel kotaya başvuru (100)
b) En son 2012-2013 av yılında yerel avcı kotası için özel avlanma izin belgesi düzenlenmiş olması (80)
c) En son 2013-2014 av yılında yerel avcı kotası için özel avlanma izin belgesi düzenlenmiş olması (60)
ç) En son 2014-2015 av yılında yerel avcı kotası için özel avlanma izin belgesi düzenlenmiş olması durumu (40)
d) En son 2015-2016 av yılında yerel avcı kotası için özel avlanma izin belgesi düzenlenmiş olması durumu (20)
4. Puanlamanın eşit olması durumunda, aşağıdaki kriterlerin sıralaması dikkate alınarak avcı sıralaması yapılır:
a) Yerel kota için özel avlanma izin belgesi düzenlenmiş olmasına rağmen avlayamama
b) 65 yaş ve üstü ya da 30 yaş altı olma
c) Yerel avcı kotasının birden fazla sahada olduğu illerde, sahanın olduğu yerleşim biriminde ikameti olma
ç) Tercih sıralaması
55. Kota tahsis bildirimleri
a) Yerli avcılara kota tahsisleri; karacada başvuru bitim tarihinden sonra, karaca dışındaki türlerde 01 Temmuz 2016 tarihinden sonra bildirilir.
b) Yerel avcı kota tahsisleri, 24 Haziran 2016 tarihine kadar tamamlanarak Genel Müdürlüğe acil olarak bildirilir.
c) Başvuruları uygun bulunan asil yerli avcılara ücretlendirmeleri yapmaları için duyuru Genel Müdürlükçe yapılır.
ç) Asil olarak belirlenen yerli avcının ücretlendirmeyi belirtilen süre içinde yapıp Genel Müdürlüğe bildirmemesi, dekontu göndermemesi durumunda 1. yedekten başlamak üzere yedek yerli avcılara aynı duyuru müdürlüğe bildirilinceye kadar Genel Müdürlükçe yapılır.
d) Ücretleri ödeyen asil yerli avcılar, yedek sıralamadaki avcılar ile avlanma kural ve koşulları müdürlüklere bildirilir.
e) Asil yerli avcının 1. izinle av organizasyonunu iptal etmesi veya avlayamaması ile avlanma izin ücreti peşin alınarak 2. kez verilecek izinden sonra da av organizasyonunun iptal edilmesi veya avlayamaması durumunda; 1. yedek yerli avcıdan başlamak ücretlendirmelerin peşin yapılması koşuluyla kota tahsis edileceğine ilişkin duyuru müdürlükçe yapılır.
f) Yerel avcılara kota tahsis işlemi, yukarıdaki açıklamalar doğrultusunda müdürlükçe yapılır.
56. Tahsis edilen kotaların kullanımı
a) Yerli avcı adına acenteye tahsis edilen kota, sadece kotanın tahsis edildiği avcıya kullandırılır.
Kota boşaldığında, avcıların birden fazla yedek sıralamada yer alabilecek olmasından ötürü aynı avcıya ikiden fazla izin verilmesi olasılığı olduğundan müdürlükler, Genel Müdürlük Av Turizmi ve Avlak Yönetimi Þube Müdürlüğü yetkilileriyle iletişim kurduktan sonra yedek kotaları tahsis eder.
b) Asil avcıdan boşalan kota, yedek avcıların aynı tür için avlama ya da diğer sahalarda yedekte bulunma durumları gözetilerek; kotanın boşaldığı tarihlerde avlanma olanağına kavuşmayan boşalan kotanın olduğu sahada talepli avcılara geçiş yapılarak kota tahsis edilir. Bu amaçla 0312 207 60 91 ve 0312 207 60 07 numaralı telefonla iletişim kurularak bilgi alınır. Geçiş yapılan avcı, avlanma koşulları yeniden değerlendirilip avlanma olanağına sahip olabilir.
c) 56 ve 57. maddede belirtilen şekliyle kotanın boşalma durumu Genel Müdürlüğe hemen bildirilir.
ç) Yerli/yerel avcılar, başvuru dilekçelerinde/formlarında talep edilen avın başlangıç tarihi dikkate alınıp yeni avlanma tarihini belirleyerek en geç 30 gün içinde avlanır. Talep edilen avın başlangıç tarihi dikkate alınarak yeni avlanma tarihi belirlemeyip izin belgesi düzenletilmeden 30 gün içinde avlanılmaması durumunda kotanın ilk kullanımı gerçekleşmiş olur. Mart döneminde avlanmayı talep eden avcı için, sağlık raporu ve olumsuz hava koşulundan dolayı erteleme/öteleme yapılmaz, eğer mart ayında ilk kez av organizasyonu için izin verilmişse kotanın 2. kullanımı uygulanır.
d) Genel Müdürlükçe müdürlüklere bildirilen başvurulardaki avlanma tarihinin değiştirilmesi talepleri müdürlüklere yazılı/sözlü yapılır.
e) Ýzin belgesi düzenleme istemleri, avın başlangıç tarihinden önceki en geç 5 gün öncesine kadar olan sürede yapılır.
f) Belge düzenlendikten sonra 43. madde çerçevesinde değişiklik yapılabilir.
g) Talep edilen/öngörülen avlanma tarihini öne alıp avlanacak avcı için mazeret, sağlık raporu ve olumsuz hava koşulundan dolayı öteleme yapılmaz.
ğ) Yerli/yerel avcılara avlayama/iptal durumunda kotanın ikinci kullandırımında, olumsuz hava koşullarından dolayı ötelemeye müdürlük/şeflik karar verir.
57. Boşalan asil ve yedek yerli/yerel avcı kotasının kullanımı
a) Yerli/yerel avcı kotasının olduğu sahalarda; başvuru olmaması, kotanın boşalması, asil ve yedek yerli/yerel avcı kotasıyla av hayvanının avlanamaması durumlarında boşalan yerli/yerel avcı kotaları, öncelikle avlağın kota ihalesini alan acente/acentelerin istemde bulunmaları durumunda ihale bedelinden müdürlükçe; bunların talepli olmaması durumunda kota sıralamasında yedek sıralamada olup avlanan avcıların yedekte olan, kota başvurusunda bulunup asil ya da yedek sıralamaya giremeyen, belirlenen dönemlerde kota tahsis başvurusu yapamayan ya da belgelerinin eksikliğinden dolayı başvuruları değerlendirmeye alınmayan ancak belgelerini tamamlayan, kota tahsisini gerçekleştirmeyen avcılara, yerli/yerel avcı ücretiyle yerli/yerel avcılara sonrasında da ihale bedelinden diğer acentelere ya da işleticiye Genel Müdürlükçe tahsisi yapılabilir.
b) Yerli/yerel avcı kotası olan sahalar, yabancı avcı kotasının tahsis edildiği sahalar ile kotanın tamamının yerli/yerel avcı dağılımının olduğu sahalarda; kotalara başvurusu olmaması, ücretlendirmelerin yapılmaması sonucu kotanın boşalması, av ve yaban hayvanının avlanamaması durumlarında boşalan yerli/yerel avcı kotaları; saha için belirlenmiş ücretler veya yabancı avcı ücretinin belirlenmediği saha olması durumunda yerli avcı ücretinin %50 fazlası karşılığındaki avlama ücretiyle acentelere; yedek sıralamada olup avlanan avcıların yedekte olan, başka sahada avlanamayıp yedek sıralamada olan avcılara, kota başvurusunda bulunup asil ya da yedek sıralamaya giremeyen, belirlenen dönemlerde kota tahsis başvurusu yapamayan ya da belgelerinin eksikliğinden dolayı başvuruları değerlendirmeye alınmayan ancak belgelerini tamamlayan, kota tahsisini gerçekleştirmeyen avcılara, yerli avcı ücretiyle yerli avcılara Genel Müdürlükçe; öncelikli olarak kota sıralamasında yedek sıralamada olup avlanan yerel avcıların yedekte olan, asil ya da yedek sıralamaya giremeyen, belirlenen dönemlerde kota tahsis başvurusu yapamayan ya da belgelerinin eksikliğinden dolayı başvuruları değerlendirmeye alınmayan ancak belgelerini tamamlayan, kota tahsisini gerçekleştirmeyen avcılara, yerel avcılara yerel avcı ücretiyle müdürlükçe tahsisi yapılabilir.
c) Ýhaleye çıkılıp alınmayan/sonuçlanmayan sahalarda boş olan kotalar; yedek sıralamadaki avcılara, kota başvurusunda bulunup asil ya da yedek sıralamaya giremeyen avcılar ile belirlenen dönemlerde kota tahsis başvurusu yapamayıp daha sonra yapanlar ya da belgelerinin eksikliğinden dolayı başvuruları değerlendirmeye alınmayan ancak belgelerini tamamlayanlara yerli avcı avlanma izin ücreti ve avlama ücreti karşılığında yerli/yerel avcılara Genel Müdürlükçe tahsisi yapılabilir. Ýhale edilip alıcısı olmayan bu kotalar acentelere, işleticilere tahsis edilmez.
ç) Aynı ilde birden çok sahada karaca av organizasyonlarına izin verilmesi durumunda; yedek sıralamada olup avlanan avcıların yedekleri ile başka sahada avlanamayıp yedek sıralamada olan avcılara müdürlükçe izin verilir.
d) Asil ve yedek yerli/yerel avcı kotasıyla av ve yaban hayvanının avlanamaması durumunda boşalan yerli/yerel avcı kotaları için işletici/işleticiler müdürlüğe başvurur ve 57. madde çerçevesinde değerlendirilir. Bu kotaların boşalma durumu işletici/işleticilerce izlenir.
e) Müdürlükler, kotanın boşalma durumunu Genel Müdürlük yetkilileriyle iletişim kurularak (0312 207 60 91 ve 0312 207 60 07) hemen bildirilir ve yazıyla da kayıt altına alır.
f) Yerel avcı kotasının olduğu sahalarda, başvuru olmayıp kota tahsis edilen yerel avcıya Genel Müdürlük yetkilileriyle iletişim kurulduktan sonra tekrar izin verilebilir.
g) Yerli avcı kotası tahsis edilen avcının aynı saha için diğer başvurusu, kotanın boşalması gözetilerek yeniden değerlendirilebilir.
ğ) Üçüncü yedek ve işleticinin talepli olmaması üzerine kotanın boşalması durumu Genel Müdürlüğe bildirilir, yedeklerin iptal durumu bildirilmez.
h) Boşalan/boşta kalan yerli/yerel avcı kotaları, Genel Müdürlüğün
www.milliparklar.gov.tr internet adresinde yayınlanır. Yerli/yerel avcılara bu kotaların tahsisinde, avlanma durumuna göre başvuru sırası dikkate alınır.
ı) Başvuruda bulunup asil ya da yedek sıralamaya giremeyen avcılar ile belirlenen tarihlerde kota tahsis başvurusu yapamayıp daha sonra yapanlar ya da belgelerinin eksikliğinden dolayı başvuruları değerlendirmeye alınmayan ancak belgelerini tamamlayan yerli/yerel avcılara, boş kota durumuna göre tahsis işleminde peşin avlanma izin ve avlama ücreti uygulanır.
i) Ýhale sonucu oluşan bedelin birden fazla farklı olduğu sahalarda avlama ücreti, en yüksek ihale sonucu oluşan ihale bedelidir.
j) 57. maddede belirtilen durumların dışında kotanın boşalması halinde, tahsis işleminin nasıl yapılacağına Genel Müdürlük karar verir.
XII. YERLÝ/YEREL AVCI KOTASI DIÞINDAKÝ KOTALAR
58. Yabancı avcı tahsis kotalarına acentelerce başvuru, tarih ve tahsis
a) Avlanma kotası ihale edilenlerinin dışındaki yabancı avcı tahsis kotalarına, av turizmi izin belgeli acenteler başvurur.
b) Yabancı avcı karaca kotaları için başvuru, 01-25 Nisan 2016 döneminde Genel Müdürlüğe yapılır.
c) Yaban domuzu kotaları için başvuru müdürlüğe yapılır.
ç) Tahsis edilen kotalar, müdürlüklere ve istem sahiplerine bildirilir.
59. Devlet misafiri ve diplomatik kimlik kotaları
a) Devlet misafiri ve diplomatik kimlik sahibi yabancı avcılara ayrılan kotalar için başvurular, türler için belirlenen avlanma döneminin sonuna kadardır.
b) Genel Müdürlükçe kotanın kullanıma karar verilmesi durumunda; ihale bedeliyle ihaleyi alan işletici/işleticilere veya ihalenin yapılmamış olması ya da yabancı avcı kotası olmaması durumunda ise istemde bulunan acente/acentelere ya da yerli avcılara ihale bedeli/tablolarındaki tutarlar karşılığında peşin ücretlendirmeyle tahsis edilir. Bu ücretlerin dışında ayrıca ek trofe ücreti de uygulanır.
XIII. AV ORGANÝZASYONUYLA ÝLGÝLÝ BELGELER
60. Organizasyon sonuçlarının bildirilmesi
a) Kotası tahsisi yapılan av ve yaban hayvanının avlanamaması/kotanın iptal edilmesi durumunda organizasyon sonuçlarının en kısa sürede bilinmesi gerektiğinden av organizasyon sonucu Genel Müdürlüğe bildirilir. 2. kez izin verilen av organizasyonlarında avlayamama, iptal durumu Av Turizmi ve Avlak Yönetimi Þube Müdürlüğü yetkilileriyle iletişim (0312 207 60 91, 207 54 72 ve 0312 207 60 07) kurularak bildirilir.
b) 2015-2016 av yılında av turizmi kapsamında yapılan av organizasyonlarıyla ilgili sonuçların değişik nedenlerle ABF’de belirtilmemesi/belirtilememesi sonucu bilgilerin eksik kalmasından ötürü; av organizasyonlarıyla ilgili kesin sonuçların birarada olmasını sağlayan “Av Turizmi Ýzleme ve Bilgi Cetveli", mühürlü ve ıslak imzalı olarak ayrıca CD ortamında 15 Nisan 2016 tarihine kadar Genel Müdürlükte olacak şekilde Bölge Müdürlüğünce gönderilir.
61. Av turizmiyle ilgili bilgi ve dokümanlar
Av turizmi uygulamalarını içerir bilgi ve dokümanlar ile izin belgesi düzenlemesiyle ilgili tüm bilgilere, “
www.milliparklar.gov.tr” internet adresindeki “Av Yönetimi Dairesi” bölümündeki linkten erişilebilir.
not: konu milli parklar dairesi sayfasından bilgi amaçlı alıntıdır.
saygılarımla.